Click & See...

Menarik

24.7.11

Selamat Pagi...

Selamat Pagi semua. Hari ni hari Isnin @ hari orang malas sikit antara nak bangun pagi, pergi kerja @ pergi kelas. Lepas dah cuti 2 hari, badan pun jadi sedap jer nak sambung tidur. Apa kata kita mulakan hari ini dengan Bismillah dan seterusnya:

Gosok gigi supaya hilang bakteria yang semalaman membiak di dalam mulut kita. Dan jangan lupa buat pemeriksaan gigi 6 bulan sekali. Jangan jadi macam saya, 2 tahun sekali. Dah jumpa dengan Doktor, kena marah. HEHEHE...

Lepas tu, mandi. Mandi bagi wangi-wangi dan gunakan sabun yang bersesuaian, jangan mandi janji basah jer, kuman masih tertinggal di badan. Takut nanti macam-macam penyakit pulak yang datang.

Seterusnya, senyumlah selalu. Bila di pagi hari kita senyum, insyaallah sepanjang hari itu akan menjadi hari yang baik dan indah.

Kalau nak senyum macam ni pun ok jugak, tapi jangan selalu takut orang cakap lain pulak. Tak pasal-pasal orang tu buat dosa kering pagi-pagi ni. Apa-apa pun jangan sedih-sedih, hari semalam adalah sejarah dan hari ini adalah penentu untuk hari esok. So, CAYOK! CAYOK!

Hati: kalau dapat sarapan roti canai best ni. :-)

0 Yang Rajin Menaip:

Post a Comment