Click & See...

free glitter text and family website at FamilyLobby.com free glitter text and family website at FamilyLobby.com free glitter text and family website at FamilyLobby.com

Menarik

21.7.11

Akitviti Ketika Lapar

Time ni puasa, jadi balik jer kerja terus masuk dapur. Saya ni bukannya rajin masak sangat tapi disebabkan teringin nak makan kari ikan, so masak la sendiri. Dekat kawasan perumahan saya tak da kari yang macam saya inginkan. So, saya pun rajin-rajinkan diri untuk memasak walaupun malas nak masak. Hehehe. Ini la hasilnya....



Set hidangan makanan untuk orang bujang jer yer. Kalau nak masak tuk family, kena bagi sedap sikit & lebih sikit lauknya.

Menu utama, kari ikan & kacang bendi.

Tempe goreng bersalut tepung.

Sambal belacan. Kawan saya tanya kenapa sambal belacan ni warna macam budu, saya pakai semua cili hijau sebab cili merah tak da. Heee..
.
Last skali, ulam timun. Kecur air liur saya time tulis ni, terus lapar. Huhuhu...

Ni gambar kari dalam kuali, saya tak masak dalam periuk sebab umah bujang tak da periuk besar, kuali jer yang besar.

Dah tinggal separuh pun dalam kuali.

Hati: Pas ni nak masak apa pulak yer? :-)


0 Yang Rajin Menaip:

Post a Comment