Click & See...

free glitter text and family website at FamilyLobby.com free glitter text and family website at FamilyLobby.com free glitter text and family website at FamilyLobby.com

Menarik

28.8.11

Jika Dipaksa Keluar Duit Melalui ATM




Dibawah ini merupakan tips yang boleh digunakan sekiranya anda dirompak dan dipaksa untuk mengeluarkan duit melalui ATM.

Anda boleh meminta bantuan secara senyap dengan memasukkan nombor Pin anda di ATM secara terbalik. Sebagai contoh, jika nombor Pin anda adalah 123456, jadi anda harus memasukkan nombor 654321.

Secara automatik, ATM akan mengenalpasti nombor tersebut adalah nombor yang diterbalikkan daripada nombor yang sebenarnya melalui kad anda yang dimasukkan ke dalam mesin tersebut. ATM akan tetap mengeluarkan wang tunai seperti biasa, tapi apa yang kita tidak ketahui adalah, pihak Bank akan segera menghubungi pihak Polis @ pihak berkuasa bagi membantu anda.

Perkara ini pernah disiarkan di TV baru-baru ini dan ianya merupakan kaedah yang jarang diguna disebabkan ramai orang yang tidak mengetahui mengenai kewujudan sistem ini.


p/s: Sebarkan kepada rakan-rakan atau orang yang anda sayang & kenal.

0 Yang Rajin Menaip:

Post a Comment