Click & See...

Menarik

17.12.11

Pulut Durian


Memandangkan sekarang ni musim durian, jadi buat lah sesuatu yang mengingatkan kepada rumah. Kalau kat umah, mak masak & sekarang kat umah bujang saya pulak la yang masak. Rindu masakan mak. Apa-apa pun jom tengok cara orang Langkawi makan pulut durian.


Siap terhidang, menunggu kawan-kawan datang untuk makan.

Ini adalah bahan-bahan yang diperlukan tuk jadi PULUT DURIAN.

Dah siap terhidang, time makan la pulak.

Disebabkan kawan-kawan saya tak pernah makan pulut durian cara orang Kedah @ Langkawi ni, jadi saya pun berkongsi la dengan semua. Selamat Makan. =)

p/s: Terima Kasih Mak & Ayah angkat, datang jauh2 untuk hantar durian. =)


2 Yang Rajin Menaip:

dzafira said...

Urrmmm. Sedap ni...

Org kelantan pun makan pulut durian mcm ni jugak. Cuma gula tu digantikan dengan gula kerek.. :D

msr said...

org slangor plak sental je pe yg de..haha...

Post a Comment